Umberto Eco
#24
Parašyta 19 balandžio 2010 - 19:47
Aš kaip tik bandysiu tą ir padaryt:)Ką tik pradėjau skaityt Rožės vardąNu šiaip man įdomu, gal aš ir susigūndysiu jį perskaityt, svarbu požiūris.. o Tai parašo čia, kad: ,,skaičiau knygą, - gera" arba ,,labai patiko", tai ką man galvot?
Nieko negalvot, o pasiimti, perskaityti ir pačiam parašyti atsiliepimą.
#25
Parašyta 16 gegužės 2010 - 00:19
visi anie Teodoro shenaniganai nukreipe demesi nuo sios tavo replikos, tai va, Eco kazkada rase, kad jo knygu pirmas simtas puslapiu buna skaitytojams atsijoti :}} anksciau labai patiko si mintis, dabar tokia kiek pasiputeliska atrodo."Rožės vardas" keista knyga. Iš pradžių, gal kokius pirmuosius 50 puslapių reikėjo prisiversti skaityti, bet vėliau taip pat nebegalėjau atsiplėšti.
Aš tikriausiai nesu girdėjusi jokio kito šios knygos skaitymo varianto :^) Visi, su kuriais kalbu, sako tą patį, pradžia sunki, o paskui taip įtraukia, kad negali atsiplėšti
#27
Parašyta 16 gegužės 2010 - 02:51
#28
Parašyta 13 liepos 2010 - 13:07
Žodžiu, Umberto Eco kūryba man yra įtraukianti, įdomi ir sunki arba paprasčiausiai malonus iššūkis.
#31
Parašyta 18 liepos 2010 - 20:09
Eco ir yra klasika. Coelcho ir Brown dar toli iki jo.
Dori, Dori, Dori, ar pirmiausia žinai kas yra klasika? Klasika nėra knygos kurios atsiranda prieš tris - keturius metus, klasika yra tai, kas parašyta bent jau prieš 100 metų. Klasikine literatūra laikoma tos knygos, kurios nepriklausomai ar yra populiarios ar ne populiarios išlaiko vienokias ar kitokias vertybes, bet neaprašinėja mistinių paslapčių ieškojimų. Eco parašė vieną knygą ( ,,Rožės vardas"), kuri išgarsėjo tuo, jog buvo parašyta kitaip, pafff jo populiarumas išaugo, jis prikepė kitų knygų ir vis tiek yra ant bangos. Aš tau galiu pateiktų šimtą autorių, kurie tik vieną knygą parašę, kurios apskritai niekas nepirko buvo laikomi klasikais. Ne už autorių ir jo fantaziją knygą yra laikima klasikine, bet už tai kiek ji atspindi realijas.
Vienu žodžiu Eco, dar taip toli iki Klasikos, kaip Kytsui iki pop - kultūros. Eco tėra pop-kulūra, nepraeis nei šimtas metų ir jis dings iš akiračio, čia kaip sakiau ankščiau yra mada. Na, kad aiškiau būtų pateiksiu pavz., tas pats Dž. Kytsas išleido knygą ,,Pigmalionas" niekas jos nepirko, niekam ji nepatiko, recenzijos buvo nieko vertos. Tačiau kai jis mirė ir praėjo daugmaž šimtas metų jis pripažintas anglų literūtos klasiku. Ne už tai, kad mirė, bet už tai, kad jo poezija praturtino visuomenės poreikius bei pradėjo pagrindus įsivyrauti pararafealitams (šitmečio viduryje).
O dabar tas Eco, kuris sėdi ant bangos tik ir naudojasi tuo kad knygos jo yra perkamos, bet jis tikrai ne klasikas, jau dieve saugok. Tą pati kalbėjo apie Chuelio. Aš dar atsimenu laikus, kai visi sakė, vajezau kokios jo knygos įdomios, kokios brandžios ir pilnos minčių. Ir paukšt viskas prapuolė. Tokias knygas kaip Eco gali rašyt bet kas, svarbu turėt noro ir laiko. Tai puikiai sudėlioti istoriniai veiksniai kaip ir pas Brown. Ir tiek.
Be to jeigu jis tokia klasika, kodėl kai prabuvau Italijoje nemačiau knygynuose nei vienos jo knygos. Šiaip ant durniaus paklausiau ar ji turi pasakė, kad šis jau nebemadingas...tai aš nežinau nei ką sakyt tokiu atveju./
#32
Parašyta 18 liepos 2010 - 20:52
Tas pats Marquezas, Hemingvėjus ir t.t. yra populiarūs, "ant bangos" kaip tu sakai, bet irgi klasikai, prikepė ne vieną gerą knygą. Klasikos bruožas tikrai nėra atspindėti realijas, patikėk manim. Kitaip populiariausias žanras būtų realizmas ir jo atstovai. Tuo labiau, kad realijas galima atspindėti nebūtinai tiesiogiai. Imkim pavyzdį iš dailės, Salvadorą Dali, siurealistas, o pažiūrėk, koks populiarus ir žinomas, ir mano nuomone, klasikas.
Kas sakė, kad paslapčių ieškojime negalime rasti vertybių? Mokėk skaityti tarp eilučių, o ne priimk viską už gryną pinigą. Ir aš šiaip nemačiau sudaryto sąrašo, kad jeigu knygoje mistika, tai jau nebegali būti klasika. Panagrinėk Nobelio premijos laureatų sąrašą, pažiūrėk, ar visi jau buvo realizmo atstovai ir rašė tik apie realijų atspindėjimą.
Knygų parašytų "kitaip" yra pilna, bet ne visos išgarsėjo ir buvo skaitomos, tad irgi nerodiklis. Ir tikriausiai neveltui neskaitomos.
Gaila, kad negyvensiu dar šimto metų, negalėsiu pasakyti "juk sakiau, kad Eco vis dar skaitys". Vat "Saulėlydžio" sagą skaityti yra mada, kaip buvo ir su Poteriu, ir su Browno knygomis.
Ir nedėl į tą pačią lentyną Browno, Coelcho ir Eco. Jie visiškai skirtingo kalibro rašytojai. Vat apie juos kalbėtum taip, kaip kalbi apie Eco, tai suprasčiau, nes tinka kone viskas, ką sakai.
Ar visus Italijos knygynus aplankei? Ar vienam tik buvai? O gal jo knygų nebuvo, nes žmonės išpirko jas ir namie skaito O knygynuose pardavinėja tik madingų autorių knygas? Tą patį Pynčoną parduoda, nors vargu ar bent 2proc skaitytojų žino šį rašytoją. Tad irgi ne argumentas man.
O tu nemėgsti jo ne dėl knygų iš tikro, čia tau jau principo reikalas yra ir pagal tavo charakterį, laikysies to vien dėl to, kad esi per daug užsispyręs ir negali pripažinti klydęs. Esi seno sovietiško auklėjimo (pats tą esi sakęs), esi žemiškas žmogus, kuris paveiksluose nori matyti tik realybę, jeigu saulė tai tik apvali ir geltona, todėl tau nepriimtini jokie siurealizmai, misticizmai, modernizmas ar koks kubizmas. Su knygomis taip pat, jokių nukrypimų kaip sakant
"Neskaitykite gerų knygų - skaitykite geriausias" V. Hugo
#33
Parašyta 19 liepos 2010 - 10:45
Kas liečia šimtą metų po to, tai vat norėtųsi pamatyt, kad aš buvau teisus, nes čia šimtas procentų, kad to Eco ne tik kad niekas neprisimins, bet apskritai neanalizuos. Dėl knygynų Italijoje, tai lankiausi ne vienam, o daugelyje visuose miestuose kur buvau, specialiai eidavau į knigyną šiaip ant durniaus pasidairyt naujovių, senienų ir pan...Tai ką pastebėjau, kad tos knygos, kur čia stovi niekeno nežinomos ten yra ant bangos, o tos kur čia ant bangos, ten atgyvenos. Tas pats Eco, kiek man teko girdėt, italams jis yra atsibodęs ir į jį net nežiūri, man kažkada apie tai kursiokė italų laikraštyje skaitė straipsnį, tai kalbu iš pirmų lūpų (tik nežinau laikraščio gal ,,Respublique"). Jie jį laiko išsišokėliu, kuris grniauna klasikine italų literatūra, nes iškraipo Dantę, Petrarką, Bokačą ir pan ir pan... tai konpiliuoto turinio knyga be minties. Ir aš jų neskaitau ne dėlto jog čia mano principas, bet paprasčiausiai nematau prasmės, skaityt ant bangos knygą. Man vieną kartą draugė Chuelio padavonojo, perskaičiau, pasibaisėjau ir dabar tik bereikalo stovi pas mane. Taip ir šitas būtų, nes tai fantazy ir tiek... Kas liečia Nobelio lauretų knygas, tai čia visai kita kalba, didžioji dalis literatūros nobelio lauretų yra rašę realistines, filosofines, psichologines knygas, fantazy tik antrame plane, bet ne ant visos knygos ir ne visa knyga...Tas pat su Puškino premijos lauretais, prieš metus berods buvo per Rusijos TV laidą apie tai, už kokias knygas gaunamos Puškino premijos, paiškėjo jog fantazy yra paskutinėje vietoje, nes tai gali rašyt bet kas. Tai copy - paste principas parase vieną knygą, aha, perka, tai davai visa seriją pavarom, vistiek pirks. Tuo tarpu klasika, kad tokia kurioje tas fantazy elementas yra, pvz., kad Poe, bet jame pagrindas vis tiek išreiškiamas realus, sukrečiantis įvykis, yra mintis, didaktika. Ko moko Eco, kaip iš prekių sąrašo lobį atrast? (Fuko švytuoklėj), tai jau atleisk, čia tiek didaktikos, kiek pas Čipoliną nuotykiuose.
O tai, kad aš nerperku tokių knygų ar nesidomių tokia metno rūšimi, tai apšviesiu tave, kad esu ne toks vienas ant šios žemės. Ar nesusimąstei, kodėl žmonės perka tik senąsias knygas, iekško klasikos apskritai visa visuomenė dabar yra sugadinta modernizmo. Nes leidžiamas vienas mėšlas, dailė mirė, rašymas merdi, muzika mirršta... Jeigu netiki manim, o turbūt tikrai netiki, tai galbūt matei ka kalbėjo šeštadienį ryte per laidą muzikologas apie šių laikų meną, visuomenę. Jis šių laikų meną sulygino su kanalizacija. Kitas pavyzdts per History kanalą rodė kažkada laidą apie Betchoveną, kur kalbėjo kiti žymūs meininkai jie taip pat pasakė, kad šiais laiškai žmonės yra priversti muziejuose matyti mėšlą, skaityti totalias nesamones ir taip žudyti pati save, palyginti su tuo, kas buvo XIX - XVIII a. Visi pripažįsta, kad tada būtent ir buvo tikrasis menas, būtent tada žmonės buvo išsilavinę, o su pirmuoju pasauliniu dingus aristokraitijai pasauli užplūdo prasimušėliai ir dekadentai ir prasidėjo liaudies kultūra esanti iki šiol. Taip kad Eco ir tėra paprastas dekadentas bandantis prasimušti ir tiek... O kad aš nesidomiu XX a. tai tik įrodo kad nesu mados auka. Naujovės dar nieko gero neatnešė pasauliui Kuo labiau visuomenė sensta tuo labiau kvailėja. Tai gal geriau aš būsiu nemadingas nei garbinsiu mėšlą...
#34
Parašyta 19 liepos 2010 - 12:08
Eco parašė vieną knygą ( ,,Rožės vardas"), kuri išgarsėjo tuo, jog buvo parašyta kitaip
[beje - pirmyn, kur kas idomiau butu meginti skaityti tai, negu tavo blenius, su kuriais susiduriau Metuose]Tokias knygas kaip Eco gali rašyt bet kas, svarbu turėt noro ir laiko.
Taip ir šitas būtų, nes tai fantazy ir tiek...
Ko moko Eco, kaip iš prekių sąrašo lobį atrast? (Fuko švytuoklėj), tai jau atleisk, čia tiek didaktikos, kiek pas Čipoliną nuotykiuose.
yra nuliniai. Kad Browna prilyginai iki jo, tik parodo, koks is tiesu uzsiniurkes uzsispyrelis esi, ir dar nesigaudai tame, ko eksperta cia dristi vaidinti.
man iki siol neaisku, su tavim imanoma [ir ar verta] normaliai diskutuot, ar ne. Ne del to, kad nepritarciau viskam, ka rasai, o todel, kad nepateiki pagristu argumentu - nematei sniurais perkamo Hemingvejaus? NO SHIT CAPTAIN. As savom akim nemaciau sniurais perkamo Twilight, tai ka?
visa visuomenė dabar yra sugadinta modernizmo. Nes leidžiamas vienas mėšlas, dailė mirė, rašymas merdi, muzika mirršta... Jeigu netiki manim, o turbūt tikrai netiki, tai galbūt matei ka kalbėjo šeštadienį ryte per laidą muzikologas apie šių laikų meną, visuomenę. Jis šių laikų meną sulygino su kanalizacija. Kitas pavyzdts per History kanalą rodė kažkada laidą apie Betchoveną, kur kalbėjo kiti žymūs meininkai jie taip pat pasakė, kad šiais laiškai žmonės yra priversti muziejuose matyti mėšlą, skaityti totalias nesamones ir taip žudyti pati save, palyginti su tuo, kas buvo XIX - XVIII a. Visi pripažįsta, kad tada būtent ir buvo tikrasis menas, būtent tada žmonės buvo išsilavinę, o su pirmuoju pasauliniu dingus aristokraitijai pasauli užplūdo prasimušėliai ir dekadentai ir prasidėjo liaudies kultūra esanti iki šiol.
jei is tiesu butum intelektualas, kuriuo apsimeti, cia slypetu idomi diskusija. Stai pavyzdziui, Hesiodas pries tris tukstancius metu eme ir sugalvojo, kad visi aukso amziai jau praejo ir jis pats gyvena visisko degradavimo laikotarpiu. Neprivercia susimastyt? Neimanoma vertinti savo kulturines terpes is perspektyvos, kaip bando tavo neivardytas muzikologas ar tu pats.
#35
Parašyta 19 liepos 2010 - 12:18
tu neskaitei Eco ir visi tavo argumentai, kaip kad sie:
Eco parašė vieną knygą ( ,,Rožės vardas"), kuri išgarsėjo tuo, jog buvo parašyta kitaip
[beje - pirmyn, kur kas idomiau butu meginti skaityti tai, negu tavo blenius, su kuriais susiduriau Metuose]Tokias knygas kaip Eco gali rašyt bet kas, svarbu turėt noro ir laiko.
Tai davai rėžk man į akis, kas ten buvo blogai? Nebijok, jeigu esi toks protingas davai pilk visas išmatas ant mano rašliavos aš noriu išgirst, ką šiais laikais ,,kultūrinė terpė" mąsto. Be to žargono aš nesuprantu, kas yra blenius??????
yra nuliniai. Kad Browna prilyginai iki jo, tik parodo, koks is tiesu uzsiniurkes uzsispyrelis esi, ir dar nesigaudai tame, ko eksperta cia dristi vaidinti.
man iki siol neaisku, su tavim imanoma [ir ar verta] normaliai diskutuot, ar ne. Ne del to, kad nepritarciau viskam, ka rasai, o todel, kad nepateiki pagristu argumentu - nematei sniurais perkamo Hemingvejaus? NO SHIT CAPTAIN. As savom akim nemaciau sniurais perkamo Twilight, tai ka?
jei is tiesu butum intelektualas, kuriuo apsimeti, cia slypetu idomi diskusija. Stai pavyzdziui, Hesiodas pries tris tukstancius metu eme ir sugalvojo, kad visi aukso amziai jau praejo ir jis pats gyvena visisko degradavimo laikotarpiu. Neprivercia susimastyt? Neimanoma vertinti savo kulturines terpes is perspektyvos, kaip bando tavo neivardytas muzikologas ar tu pats.
Tegu būna aš kvailas nesuprastas egocentrikas, bet savo nuomonę ginsiu tegu man kojas rankas nukirs. Jūs sugadintos visuomenės tvariniai ir jums ką beaiškinsi vis tiek į vienu vartus atsimuš, nes kiek aš saysiu, kad klasika yra klasika man vis tiek atvarys, kad aš durnas ir nieko tame nemoku. Kad nepripažįstu modernizmo, kad nesu linkęs į misticizmą ir pan. Bet tai dar nieko apie mano išsialivinimą nešduoda. Kažkodėl forumo žmogeliais kurie dar tik mokykolse mokosi ne kurie pasikliauti tikrai nesiruošiu nes nei vienas dar neįrodė kad yra ko nors vertas. Pakalbėt kiekvienas gali, bet įrodyt tai ką pasakei ne kiekvienas. Jeigu jums neaišku ką aš pasakau, tai perklasukit antrą kartą, pasitikslinkit, bet nefantazuokit nesamonmių. Be to jeigu tu nesupranti kur aš kalbu tarp eilučių o kur tiesiai tai taip pat ne mano problema. Kas liečia Hesiodą tai ką tu nori man tuo įrodyti? Indvidas gyvendamas savo epochoje visda ja vertins kritiskai. Be to mielasis pasižiūrėk koks pasaulis apie mus, ar man dar reikia aiškinti kad šiuo metu visa tauta ir visas pasaulis ima degraduoti. Kiek tau metų, jeigu tu idealizuoji šį amžių kaip pasakų laikmentį? Kas liečia Eco, tai tavo ziniai nors aš jo ir neskaičiau, tačiau universitete teko dalyvayuti paskaitose apie tai, todėl nuomonę galiu drąsiai reikšti.
#36
Parašyta 19 liepos 2010 - 12:26
Pirmiau buvo Eco, paskui Brownas.
Beje, kas tas Chuelio?Eco yra mados dalykas nors dar niekas to nepripažįsta, pirma buvo Chuelio, paskui Brown, dabar Eco. Kaip zinia mada ateina ir praeina, o klasika lieka. Taip ir sis zmogelis.
#39
Parašyta 19 liepos 2010 - 12:32
Tai davai rėžk man į akis, kas ten buvo blogai? Nebijok, jeigu esi toks protingas davai pilk visas išmatas ant mano rašliavos aš noriu išgirst, ką šiais laikais ,,kultūrinė terpė" mąsto. Be to žargono aš nesuprantu, kas yra blenius??????
:D neresiu, palikau motinai paskaityti, negaliu be teksto kritikuoti. Ne, ismatu nepilsiu, tai nera prasta rasliava, o zinant, kaip save keli i aukstumas, gal ir nereikejo stebetis, kad teko skaityti pretenzingus pilstymus.
blė́niai (la. blēņi?) sm. pl. (1) niekniekiai, niekai: Tavo tokie blė́niai man nepatinka Brž. Blė́niais neužsiimk, duotą darbą dirbk Brž. | Ir išsirinko blė́nių (menkos sveikatos) mergaitę Brž.
kitakart susidures su nezinomu zodziu, megink konsultuotis zodyne.
butu malonu, jei testum apie Eco.
#40
Parašyta 19 liepos 2010 - 12:46
Tegu būna aš kvailas nesuprastas egocentrikas, bet savo nuomonę ginsiu tegu man kojas rankas nukirs. Jūs sugadintos visuomenės tvariniai ir jums ką beaiškinsi vis tiek į vienu vartus atsimuš, nes kiek aš saysiu, kad klasika yra klasika man vis tiek atvarys, kad aš durnas ir nieko tame nemoku. Kad nepripažįstu modernizmo, kad nesu linkęs į misticizmą ir pan. Bet tai dar nieko apie mano išsialivinimą nešduoda. Kažkodėl forumo žmogeliais kurie dar tik mokykolse mokosi ne kurie pasikliauti tikrai nesiruošiu nes nei vienas dar neįrodė kad yra ko nors vertas. Pakalbėt kiekvienas gali, bet įrodyt tai ką pasakei ne kiekvienas. Jeigu jums neaišku ką aš pasakau, tai perklasukit antrą kartą, pasitikslinkit, bet nefantazuokit nesamonmių. Be to jeigu tu nesupranti kur aš kalbu tarp eilučių o kur tiesiai tai taip pat ne mano problema. Kas liečia Hesiodą tai ką tu nori man tuo įrodyti? Indvidas gyvendamas savo epochoje visda ja vertins kritiskai. Be to mielasis pasižiūrėk koks pasaulis apie mus, ar man dar reikia aiškinti kad šiuo metu visa tauta ir visas pasaulis ima degraduoti. Kiek tau metų, jeigu tu idealizuoji šį amžių kaip pasakų laikmentį? Kas liečia Eco, tai tavo ziniai nors aš jo ir neskaičiau, tačiau universitete teko dalyvayuti paskaitose apie tai, todėl nuomonę galiu drąsiai reikšti.
pirma: kur tu irodei, kad esi kazko vertas?
antra: as jau senokai nesimokau mokykloje - ne tai, kad sitai kazka irodo.
trecia, tavo issilavinimo ir pomegiu eksplicitiskai niekas nepuola, kritikuojami tavo nevyke argumentai.
ketvirta, kazkurioj temoj su Yoel kalbejote, kuo pasireiskia nesazininga tavo diskusija - jo atsakymo fragmentas del ad hominem argumentu cia yra labai taiklus ['Jūs sugadintos visuomenės tvariniai', 'Jūs sugadintos visuomenės tvariniai' - turbut juokauji].
penkta, buk malonus, nedek savo zodziu oponentams i lupas. As neidealizuoju sio laikmecio, toli grazu.
Indvidas gyvendamas savo epochoje visda ja vertins kritiskai.
ka as ir meginu pasakyti. Galu gale, net jei priimtume prielaida, kad dabar viskas degraduoja [pateik pavyzdziu, ka?] - tu juk istorikas, turetum suvokti, kad nuolatinio pakilimo nebuna. Mumis istorija, kultura, ekonomika, politika nesibaigs, ir net sitas tariamas smukimas yra evoliucija.
Vartotojų skaito šią temą: 0
narių: 0, svečių: 0, slaptų narių: 0