Jei protingai moki naudotis knygomis, tai tada knygos padės ugdyt suvokimą.
Jei nelinkęs suvokt, tai ir nepadės
Knygos tik "trigger" (nežinau, kokį žodį geriau parinkt) suvokimą ir t.t.
Na, čia įžvelgiu keletą aspektų.Mokyklinė literatūra, pripažinkim, nėra sudominanti.
Man buvo toks atvejis: diskutavau su nauju pažįstamu apie knygas. Jis neskaitantis. Paklausiau kodėl - atsakė: perskaičiau kelias ištraukas iš literatūros vadovėlio - nepatiko. Na, pasiėmiau vieną sąrašinę knygą - nepatiko. Paėmiau kitą - nepatiko.Taip ir atsirado nuomonė, kad knygos neįdomios. Tada aš žinoma, kad vaikinukas jaunas (gal 15 tada buvo, tiksliai nežinau), pasiūliau paskaityti ,,Darant tai" (aš ją skaičiau, žinau apie ką, ir numaniau, kad gal galėtų patikti. Beje, tikrai lėkšta knyga, tačiau...). Jis paklausė patarimo, tik juokėsi, jog terminą bibliotekoj reikės pratęsti - lėtai skaito. Aš nusijuokia, kad nereikės. Ir buvau teisi. ,,Suvalgė" tą knygiūkštę per porą savaičių. Padėkojo, kad suradau įdomią knygą. Vat taip ir pradėjo skaityti. Nėra jis didelis skaitytojas, bet visgi skaito. Viliuosi, kad pradėjęs nuo nuo tokių knygų - skaitysc ateityje rimčiau
Galų gale 9 klasėje prasidoj įdomiausi kūriniai ,,Paryžiaus katedra" ,,Robinzonas kruzas" ir t.t. Argi jei nebuvo įdomūs?
Taip pat dar keli kūriniai, tokie kaip Mažasis Princas.
Nepripažinkim. Mane pakankamai sudomino ir domina (yeah, aš iš tų, kuriems įdomu skaityti apie kaimo žmogaus gyvenimą, ilgus gamtos aprašymus ir mažai veiksmo.). Bet dėl skonio, tsakant, nesiginčyjama.Mokyklinė literatūra, pripažinkim, nėra sudominanti.
Negi? Skaitėm 7 klasėj.12 jau nebepamenu ką skaitėm, berods tik poeziją, o pagrinde kartojimas.Gal programos skiriasi, bet MP tikrai nenagrinėjom nei 12 nei 11.Mažasis princas yra 12klasės kursas Man ši knyga stebuklinga pasirodė geras įspūdis Mokyklinė literatūra, pripažinkim, nėra sudominanti.
Džiugu, kad tu taip manai, tačiau, manyčiau mažuma taip galvojaMane pakankamai sudomino ir domina (yeah, aš iš tų, kuriems įdomu skaityti apie kaimo žmogaus gyvenimą, ilgus gamtos aprašymus ir mažai veiksmo.).
Bet va Yoel teiginį, manyčiau, tikrai reikia pripažinti - mokyklinė literatūra nėra priemonė sudominimui.
Negi? Skaitėm 7 klasėj.12 jau nebepamenu ką skaitėm, berods tik poeziją, o pagrinde kartojimas.Gal programos skiriasi, bet MP tikrai nenagrinėjom nei 12 nei 11.
Pirmiausia sutik su teiginiu, jog mokykloje nagrinėjamos knygos yra įdomios.Nesutinki?Mes diskutuojame ,,Kodėl kai kurie žmonės nemėgsta skaityti?", taigi, vieną iš priežasčių įvardinu, tai, kad mokykloje nagrinėjamos neįdomios knygos (apie tai, kodėl tai gerai, kodėl negerai - nekalbėkim). Nesutinki?
paryškintų autorių skaičiau po vieną knygą. Defo- ,,Robinzonas Kruzas buvo 9kl. sąraše, bet buvau jį skaičiusi gal kokioje 6kl.visai įdomi. V.Hugo - ,,Paryžiaus katedra'' - superinė knyga, tad nesuprantu, kodėl kiti taip nenorėjo jos skaityti.Juk storis- dar ne viskas.Selindžeris- ,,rugiuose prie bedugnės'' - skaičiau gal 8kl. nors reikalaujama 10kl. sąraše. sakykit ką norit, bet ši knyga man nepatiko. neradau nieko įdomaus.Balzakas- ,,eugenija grandė'' - 9kl. sąraše ji buvo, tad skaičiau ir..visai užkabino.Dar kartą pasikartosiu- daug be galo įdomių kūrinių.
Pradedant užsienio rašytojais(MP autorius su ilga pavarde, Defo, V.Hugo, Goethe, Baironas, Stendalis, Dreizeris, Selindžeris, Dostojevskis, Balzakas, Tolstojus...) ?
dievų miškas- beveik dvi savaites vargau, kol pagaliau įveikiau. man norėjosi rišlaus liūdno pasakojimo, o ne daromos pajuokos iš nelaimingų gyvenimo akimirkų.,,skerdžius''-8kl. rašėm rašinį, o 10kl sąraše puikuojasi krėvės ,,šiaudinėj pastogėj'' apsakymų rinkinys, kuriame yra ir ,,skerdžius''...ne kiek skaitymo, o laiko daug reikėjo kad perskaityčiau, nes visiškai netraukė..jei pažvelgus į 10kl. sąrašą, tai iš lietuvių autorių patiko tik šeinio ,,kuprelis''.dar vaičiulaičio ,,valentina'' visai nieko..nors šiaip grynų meilės istorijų nemėgstu..ir baigiant nuostabiomis lietuvių rašytojų novelėmis(J.Apučio, Savickio, kurias matyt dar nagrinėsit), romanais, memuarais (,, Dievų miškas), dramomis (,,Milžino Paunksmė), kiti kaip ,,Raganius" ,,Skerdžius" tai puikūs rinkiai.Kiekvienas kas domisi kažkuo tarp šios gausios literatūros, kurios aš tik menką dalį išvardinau- sau kažką rasi.?
HP skaičiau tik tris dalis, bet nepatiko. kalbant apie twiligt sagą, sandra brown- taip, skaitau ir man patinka.tačiau klaidinga sakyti, kad jei jau tokias knygas skaitai, tai nieko įdomaus sąrašuose nerasi. pati galiu pasigirti, kad skaitau nuo ketverių metų ir mėgstu labai įvairią literatūrą. turint omeny, kad lindgren skaičiau jau pirmoje klasėje, ir taip aišku, kad aštuntoje nepakanka lėkštų paauglams skirtų knygų.tad skaičiau ir skaitau ne tik mano amžiui skirtas, bet ir suaugusiems skirtas knygas. nemanau, kad reikia skaityti tik ,,protingą'' literatūrą, reikia ir pailsėti- paskaityti lengvų knygų, nes kitaip ir protas pavažiuos..Jeigu tu skaitai HP, Sandra Brown, Twillght'o sagą, žinoma, nieko įdomaus nerasi.
10 klasėje susipažinsite, kas yra ironija bei groteskas.Tuomet turėsite supratimą, kodėl B.Sruoga rašė būtent tokiu stiliumi.dievų miškas- beveik dvi savaites vargau, kol pagaliau įveikiau. man norėjosi rišlaus liūdno pasakojimo, o ne daromos pajuokos iš nelaimingų gyvenimo akimirkų.
Proceso nenagrinėjam ir Svetimo, berods, taip pat neNa taip, Procesas, Kaligula, Svetimas, vėliau Mažvydas, Balta drobulė ir visa kita buvo...bet MP ne. Skiriasi matyt.
Pirmiausia sutik su teiginiu, jog mokykloje nagrinėjamos knygos yra įdomios.Nesutinki?
Dar kartą pasikartosiu- daug be galo įdomių kūrinių.
Pradedant užsienio rašytojais(MP autorius su ilga pavarde, Defo, V.Hugo, Goethe, Baironas, Stendalis, Dreizeris, Selindžeris, Dostojevskis, Balzakas, Tolstojus...)
Lietuvių rašytojų novelės taip pat žavi (ypač Savickis ir Biliūnas) Aputį ir Savickį pernai nagrinėjom. Dievų miškas - kažkurioj temoj sakiau savo nuomonę apie jį - pradžioj nepatiko, po kurio laiko ,,paliko".nuostabiomis lietuvių rašytojų novelėmis(J.Apučio, Savickio, kurias matyt dar nagrinėsit), romanais, memuarais (,, Dievų miškas), dramomis (,,Milžino Paunksmė), kiti kaip ,,Raganius" ,,Skerdžius" tai puikūs rinkiai.
HP, Brown neskaičiau, Twilight (kaip jau,manau, žinai) - patiko. Pritariu, kad literatūra vertinga, bet ji nėra užkabinati ar sudominanti, todėl jaunimas susipažinęs tik su tokiomis knygomis pradeda manyti, kad nėra įdomios literatūros. Aš tai įvardinu kaip vieną iš neskaitymo priežasčių.Jeigu tu skaitai HP, Sandra Brown, Twillght'o sagą, žinoma, nieko įdomaus nerasi.Neskau, kad viskas turi patikti, kas mokykloje dėstoma, bet ta literatūra tikrai yra labai įdom ir tikrai labai vertinga.
Gali būti neįdomios, gali nepatiki, nuo žmogaus skonio ir poreikių priklauso.Gali nepatikti Kafka ar Kamiu, tačiau kaip gali nebūti įdomus Hugo, Stendalis, Dreizeris?
šeinio ,,kuprelis''.dar vaičiulaičio ,,valentina'' visai nieko..
1) Mokykloje- mokomės ir stengiamės pažinti.Todėl skaitoma ,,pažintinė literatūrą"( Antikos literatūra, XVIa. kūriniai, XVIIIa. ST ir NT ir t.t.)
2) Laisvalaikio literatūra(enciklopedijos, klasika, pop literatūra).Renkasi kiekvienas pagal savo skonį, tipą, žanrą, nežinau, kas kam tinka.Kas interpetuoja, kas tiesiog skaito malonumu ir visa kita.
Gerai, gal šiuolaikinis jaunimas ir nėra proto ir suvokimo grynuolis. Bet paskaityti penkias neįdomias knygas ir manyti, kad tūkstančiai likusių irgi yra neįdomios? Nu čia jau idijotiškumas kelių metrų ūgio.
todėl jaunimas susipažinęs tik su tokiomis knygomis pradeda manyti, kad nėra įdomios literatūros. Aš tai įvardinu kaip vieną iš neskaitymo priežasčių.
.Mokykla yra mokslo kalvė, tai yra mažasis universitetas, joje svarbiausias yra mokslas.Jeigu būtų pateikiama šio amžiaus pramoginė literatūrą, kitaip tariant, daugiau pops'as(populiarioji literatūra), ką iš jos išmoktume? Klaidingą literatūros skonio supratimą.
Kadangi didelių interpretacijų, disertacijų, mokslinių veikalų iš Brown'o, S.Brown, Twilligh'to - pripažinkime- nepadarysi.
.10 klasėje susipažinsite, kas yra ironija bei groteskas.Tuomet turėsite supratimą, kodėl B.Sruoga rašė būtent tokiu stiliumi.:
.Mano klausimas visiems, kurie peikia mokyklos literatūra: ką keisti? Taip, dauguma skaito Coelho, gal jį įtrauksime į mokyklinę programą?
narių: 0, svečių: 0, slaptų narių: 0