Peršokti prie turinio

Nuotrauka

Kodėl kai kurie žmonės nemėgsta skaityti?


  • Prašome prisijungti, kad galėtumėte parašyti atsakymą
Temoje atsakymų: 71

#41
Killer_Bee

Killer_Bee

    Intelektualas (ė)

  • Nariai
  • 620 Pranešimai:

Jei protingai moki naudotis knygomis, tai tada knygos padės ugdyt suvokimą.


Jei nelinkęs suvokt, tai ir nepadės :)
Knygos tik "trigger" (nežinau, kokį žodį geriau parinkt) suvokimą ir t.t.
  • 0
Free thinkers are dangerous.

#42
Mergiote

Mergiote

    Intelektualas (ė)

  • Nariai
  • 874 Pranešimai:
  • Miestas:Vilnius/Ukmergė
Mano nuomone yra kelios priežastys:
=mokykloje grūdama neįdomi literatūra (Nieko nenoriu įžeisti, bet perskaičius Donelaičio ,,Metus" tikrai niekas nepradės žavėtis knygomis)
=Bijo draugų nuomonės, kad jie skaito knygas - jei sužinos dar pagalvos, kad kažkoks knygų graužikas. (Nedaug, bet būna tokių)
=,,Neturi laiko"
=Kuriami filmai tampa puikia alternatyva knygomis. Retas kuris knygą perskaito per ~2h (kiek trunka filmas), be to filme viskas yra AIŠKIAI pasakyta - nebereikia galvoti (Pagrindinis aktorius atrodo būtent taip, nuostabi nepažįstamosios šypsena - tokia kokia yra - pavyzdžiai lėkstoki, bet labai tinkantys).
=Šeimoje ar jų aplinkoje neskaitoma - neturi pagrindų, kad skaitymas vertybė ar įdomus ir naudingas laiko praleidimas.
Atsiprašau, kad kartoju ir kitų pasakytas priežastis :)

O dėl vertybių formavimosi, tai manau, kad knygos lemiamos įtakos neturi. Kas turi aiškias vertybes, tai jos greičiausia gautos ne iš knygų. Kas neturi vertybių, kažkaip susidaro nuomonė, kad knygų visai neskaito :D
  • 0
Skristi.
Padangę skrosti.
Kristi.
Ant tavo skruosto

#43
dungeon_master

dungeon_master

    Skaitytojas (a)

  • Nariai
  • 106 Pranešimai:
  • Miestas:Wilno
Jus diskriminuojat tinginius...Pavyzdziui dabar neskaitau nes tingiu,tingiu ieskot knygos kuri man patiks,tingiu gauti ja ir tingiu skaityti...Visas savas knygas perskaiciau gal po 4 sykius,nesvarbu ,kad ir neidomios...
  • 0

#44
Lemon.

Lemon.
  • Nariai
  • 9 Pranešimai:
Aš asmeniškai vaikystėj skaičiau labai daug. Visa vaikiška literatūra perskaityta, ypač Lindgren ir Dahl. Ankstyvojoj paauglystėj, kai buvau maždaug 12 - 15 metų, kažkodėl išgaravo noras skaityt. Nežinau kodėl, negaliu paaiškint. Ir štai maždaug prieš metus jis vėl stebuklingai grįžo :) Dabar gaila laiko, per kurį galėjau būti perskaičius nemažai knygų. Tad aš asmeniškai to "neskaitymo" negaliu paaiškinti niekuo...
  • 0

#45
Skotomafobija.

Skotomafobija.

    Skaitytojas (a)

  • Nariai
  • 106 Pranešimai:
  • Miestas:Šiauliai.
Vaikai nebepažįsta knygų. Man nuo pat kūdikystės gimdytojai skaitydavo pasakas. Elementaru, kad ir aš pati vos raides pažinus norėjau kuo greičiau pati išmokti skaityti, perskaityti knygelę katinui ir taip toliau. Dabar vaikams labai retai kas skaito. Diev, net darželiuose vietoje pasakos prieš pietų miegą, rodo filmukus arba, geriausiu atveju, įjungiau audio pasakas.
Nepažinę vaikystėje knygų, paskui žmonės nesugeba suvokti jų pranašumo. Maždaug: "kokio velnio man sėdėti tris naktis prie tos knygos, jeigu galiu pažiūrėti filmą per porą valandų?". Elementari tinginystė?
Dažnai savo neskaitymą teisina laiko neturėjimu. Šis argumentas man beveik visose situacijose šiaip atrodo idiotiškas. Čia - ne išimtis. Knygos tikrai nėra labai daug laiko reikalaujantis džiaugsmas. Ir kiekvienas, visiškai kiekvienas, gali rasti bent valandėlę laiko skaitymui per diena.
Mokykloje nepasakyčiau, kad yra kišama neįdomi literatūra. Keisti knygų sąrašus - ne sprendimas ir aš esu griežtai prieš tai. Net jeigu ne visos knygos, skaitomos mokykloje, yra įdomios, bet tikrai visos yra tokios, kurias perskaityti tiesiog būtina. Žinoma, galima tarp tos klasikos įterpti ir ką nors truputi popsovo, lengvo ir įdomaus masėms.
  • 0
".. bet niekad savo minuso aš neslepiu po pliusiu."

#46
Yoel

Yoel

    Forumo dvasia

  • Nariai
  • 1.844 Pranešimai:
  • Miestas:Vakarų Lietuva
Dėl mokyklos sutinku su Skotomafobija.
Knygos įdomumas/neįdomumas nėra knygos vertės matas.Mokykloje ir nėra siekiama vien sudominti mokinį, bet pirmiau supažindinti.Sudominti gali mokytojas, knyga gali patikti/nepatikti, bet daugiausia programoje yra ,,pižintinė" įvairių laikotarpių, žanrų literatūrą, kurią turėtų bent kiek žinoti kiekvienas išsilavinęs žmogus.
Taip, mokykloje gali dėstyti ir Harį Poterį ir Žiedų Valdovą, klausimas, ką tai duos? Taip, tai įdomi literatūra. Bet tai yra laisvalaikio literatūrą.
  • 0
Stavroginas jeigu tiki, kad netiki, tai netiki, kad tiki.O jeigu netiki, kad netiki, tai jis netiki.

#47
Mergiote

Mergiote

    Intelektualas (ė)

  • Nariai
  • 874 Pranešimai:
  • Miestas:Vilnius/Ukmergė
Sutinku ir su Skaitomafobija, ir su Yoel. Abu tiesūs. Tačiau abu esate išsilavinę ar bent jau besilavinantys žmonės. Labai puiku, kad žinote, jog literatūra mokykloje yra reikalinga, nes, kaip minėjo Yoel, ji - pažintinė. Tačiau, bandant suprasti žmonės kodėl jie neskaito, reikėtų pagalvoti, kad tie žmonės to nebando - nenori - nesistengia suprasti. Ir jie žmogus su knygomis pažindinasi tik mokyklos suole, vargu, tikrai vargu, ar jis jomis pradės domėtis. Mokyklinė literatūra, pripažinkim, nėra sudominanti.
Man buvo toks atvejis: diskutavau su nauju pažįstamu apie knygas. Jis neskaitantis. Paklausiau kodėl - atsakė: perskaičiau kelias ištraukas iš literatūros vadovėlio - nepatiko. Na, pasiėmiau vieną sąrašinę knygą - nepatiko. Paėmiau kitą - nepatiko.Taip ir atsirado nuomonė, kad knygos neįdomios. Tada aš žinoma, kad vaikinukas jaunas (gal 15 tada buvo, tiksliai nežinau), pasiūliau paskaityti ,,Darant tai" (aš ją skaičiau, žinau apie ką, ir numaniau, kad gal galėtų patikti. Beje, tikrai lėkšta knyga, tačiau...). Jis paklausė patarimo, tik juokėsi, jog terminą bibliotekoj reikės pratęsti - lėtai skaito. Aš nusijuokia, kad nereikės. Ir buvau teisi. ,,Suvalgė" tą knygiūkštę per porą savaičių. Padėkojo, kad suradau įdomią knygą. Vat taip ir pradėjo skaityti. Nėra jis didelis skaitytojas, bet visgi skaito. Viliuosi, kad pradėjęs nuo nuo tokių knygų - skaitysc ateityje rimčiau :)
  • 0
Skristi.
Padangę skrosti.
Kristi.
Ant tavo skruosto

#48
Inesss

Inesss

    Skaitytojas (a)

  • Nariai
  • 398 Pranešimai:
  • Miestas:Jurbarkas - Vilnius
manau , kad dažnai būtent taip ir būna :) pradeda žmogus nuo lengvos , o paskui jau ieško kažko ir tikrai vertingo :) nors tų vertybių yra ir lengvose , kartais ir pop. knygose :)
  • 0

#49
Yoel

Yoel

    Forumo dvasia

  • Nariai
  • 1.844 Pranešimai:
  • Miestas:Vakarų Lietuva

Mokyklinė literatūra, pripažinkim, nėra sudominanti.
Man buvo toks atvejis: diskutavau su nauju pažįstamu apie knygas. Jis neskaitantis. Paklausiau kodėl - atsakė: perskaičiau kelias ištraukas iš literatūros vadovėlio - nepatiko. Na, pasiėmiau vieną sąrašinę knygą - nepatiko. Paėmiau kitą - nepatiko.Taip ir atsirado nuomonė, kad knygos neįdomios. Tada aš žinoma, kad vaikinukas jaunas (gal 15 tada buvo, tiksliai nežinau), pasiūliau paskaityti ,,Darant tai" (aš ją skaičiau, žinau apie ką, ir numaniau, kad gal galėtų patikti. Beje, tikrai lėkšta knyga, tačiau...). Jis paklausė patarimo, tik juokėsi, jog terminą bibliotekoj reikės pratęsti - lėtai skaito. Aš nusijuokia, kad nereikės. Ir buvau teisi. ,,Suvalgė" tą knygiūkštę per porą savaičių. Padėkojo, kad suradau įdomią knygą. Vat taip ir pradėjo skaityti. Nėra jis didelis skaitytojas, bet visgi skaito. Viliuosi, kad pradėjęs nuo nuo tokių knygų - skaitysc ateityje rimčiau

Na, čia įžvelgiu keletą aspektų.
Visų pirma, sakyti, jog mokyklinė literatūra nėra sudominanti, nėra teisinga.
Aš pats iki 9 klasės knygų beveik neskaitydavau.Beveik reiškia, jog būdavo išskirtiniai atvejai ( Diuma, Ž.Vernas).To reikėdavo mokyklai per vasarą.Taip, buvo laisvai pasirenkamos knygos.
Grįžtant prie sudominimų.Iš 8 klasės puikiai prisimenu vieną knygą, kuri paliko neišdildomą įspūdį iki pat dabar.Nepamenu nei pavadinimo, nei autoriaus, tik siužetą apie dvasias.Gal kas pamenat, kai ten atsiskirdavo nuo kūno ir klajodavo? Taip pat dar keli kūriniai, tokie kaip Mažasis Princas.
Taip, nestigo ir neįdomių kūrinių, nuobodžių ir panašiai.Mano mokytoja tai pripažįsta, jog sudominti moksleivį tarkim XIX. lietuvių literatūra yra pakankamai sudėtinga.
Galų gale 9 klasėje prasidoj įdomiausi kūriniai ,,Paryžiaus katedra" ,,Robinzonas kruzas" ir t.t. Argi jei nebuvo įdomūs?
  • 0
Stavroginas jeigu tiki, kad netiki, tai netiki, kad tiki.O jeigu netiki, kad netiki, tai jis netiki.

#50
Mergiote

Mergiote

    Intelektualas (ė)

  • Nariai
  • 874 Pranešimai:
  • Miestas:Vilnius/Ukmergė

Galų gale 9 klasėje prasidoj įdomiausi kūriniai ,,Paryžiaus katedra" ,,Robinzonas kruzas" ir t.t. Argi jei nebuvo įdomūs?


Nuoširdžiai atsakant - nei vieno jų neskaičiau :) tik ištraukas vadovėlyje ir analizes klasėje. Paryžiaus katedra labai sudomino kai analizavom, tikrai kada nors perskaitysiu :) O Robinzonas Kruzas - na, gal ir nenuviltų labai, bet nėra potraukio skaityti. Tiesiog nėra ir viskas :)

Taip pat dar keli kūriniai, tokie kaip Mažasis Princas.


Mažasis princas yra 12klasės kursas Man ši knyga stebuklinga pasirodė :) geras įspūdis :) Mokyklinė literatūra, pripažinkim, nėra sudominanti.
  • 0
Skristi.
Padangę skrosti.
Kristi.
Ant tavo skruosto

#51
Skotomafobija.

Skotomafobija.

    Skaitytojas (a)

  • Nariai
  • 106 Pranešimai:
  • Miestas:Šiauliai.

Mokyklinė literatūra, pripažinkim, nėra sudominanti.

Nepripažinkim. Mane pakankamai sudomino ir domina (yeah, aš iš tų, kuriems įdomu skaityti apie kaimo žmogaus gyvenimą, ilgus gamtos aprašymus ir mažai veiksmo.). Bet dėl skonio, tsakant, nesiginčyjama.
Bet va Yoel teiginį, manyčiau, tikrai reikia pripažinti - mokyklinė literatūra nėra priemonė sudominimui.
  • 0
".. bet niekad savo minuso aš neslepiu po pliusiu."

#52
Yoel

Yoel

    Forumo dvasia

  • Nariai
  • 1.844 Pranešimai:
  • Miestas:Vakarų Lietuva
Mergiote> na, iš analizių ir ištraukų vargu ar pavyks nuspręsti apie knygą.

Mažasis princas yra 12klasės kursas Man ši knyga stebuklinga pasirodė :) geras įspūdis :) Mokyklinė literatūra, pripažinkim, nėra sudominanti.

Negi? Skaitėm 7 klasėj.12 jau nebepamenu ką skaitėm, berods tik poeziją, o pagrinde kartojimas.Gal programos skiriasi, bet MP tikrai nenagrinėjom nei 12 nei 11.
  • 0
Stavroginas jeigu tiki, kad netiki, tai netiki, kad tiki.O jeigu netiki, kad netiki, tai jis netiki.

#53
Mergiote

Mergiote

    Intelektualas (ė)

  • Nariai
  • 874 Pranešimai:
  • Miestas:Vilnius/Ukmergė

Mane pakankamai sudomino ir domina (yeah, aš iš tų, kuriems įdomu skaityti apie kaimo žmogaus gyvenimą, ilgus gamtos aprašymus ir mažai veiksmo.).

Džiugu, kad tu taip manai, tačiau, manyčiau mažuma taip galvoja :)

Bet va Yoel teiginį, manyčiau, tikrai reikia pripažinti - mokyklinė literatūra nėra priemonė sudominimui.


Mes diskutuojame ,,Kodėl kai kurie žmonės nemėgsta skaityti?", taigi, vieną iš priežasčių įvardinu, tai, kad mokykloje nagrinėjamos neįdomios knygos (apie tai, kodėl tai gerai, kodėl negerai - nekalbėkim). Nesutinki?




Negi? Skaitėm 7 klasėj.12 jau nebepamenu ką skaitėm, berods tik poeziją, o pagrinde kartojimas.Gal programos skiriasi, bet MP tikrai nenagrinėjom nei 12 nei 11.


Aš pati dabar esu 12-tokė :) Metamorfozė, Maras, Kaligula - pirmi trys (sąraše gal šešta knyga yra mažasis princas). O poeziją visais metais nagrinėjam. Manau, kad programos skiriasi :)
  • 0
Skristi.
Padangę skrosti.
Kristi.
Ant tavo skruosto

#54
Yoel

Yoel

    Forumo dvasia

  • Nariai
  • 1.844 Pranešimai:
  • Miestas:Vakarų Lietuva
Na taip, Procesas, Kaligula, Svetimas, vėliau Mažvydas, Balta drobulė ir visa kita buvo...bet MP ne. Skiriasi matyt.
Poezija matyt bus prieš pabaigą, o tai buvo modernioji ir postmodernioji turbūt.Nelabai gerai pamenu, nes mažai jos buvo.

Mes diskutuojame ,,Kodėl kai kurie žmonės nemėgsta skaityti?", taigi, vieną iš priežasčių įvardinu, tai, kad mokykloje nagrinėjamos neįdomios knygos (apie tai, kodėl tai gerai, kodėl negerai - nekalbėkim). Nesutinki?

Pirmiausia sutik su teiginiu, jog mokykloje nagrinėjamos knygos yra įdomios.Nesutinki?
Dar kartą pasikartosiu- daug be galo įdomių kūrinių.
Pradedant užsienio rašytojais(MP autorius su ilga pavarde, Defo, V.Hugo, Goethe, Baironas, Stendalis, Dreizeris, Selindžeris, Dostojevskis, Balzakas, Tolstojus...) ir baigiant nuostabiomis lietuvių rašytojų novelėmis(J.Apučio, Savickio, kurias matyt dar nagrinėsit), romanais, memuarais (,, Dievų miškas), dramomis (,,Milžino Paunksmė), kiti kaip ,,Raganius" ,,Skerdžius" tai puikūs rinkiai.Kiekvienas kas domisi kažkuo tarp šios gausios literatūros, kurios aš tik menką dalį išvardinau- sau kažką rasi.
Jeigu tu skaitai HP, Sandra Brown, Twillght'o sagą, žinoma, nieko įdomaus nerasi.Neskau, kad viskas turi patikti, kas mokykloje dėstoma, bet ta literatūra tikrai yra labai įdom ir tikrai labai vertinga.Gali nepatikti Kafka ar Kamiu, tačiau kaip gali nebūti įdomus Hugo, Stendalis, Dreizeris?
  • 0
Stavroginas jeigu tiki, kad netiki, tai netiki, kad tiki.O jeigu netiki, kad netiki, tai jis netiki.

#55
laTulipe

laTulipe

    Skaitytojas (a)

  • Nariai
  • 328 Pranešimai:
šiuo metu esu dešimtokė. pagal mokytojų duotus sąrašus skaitau dvejus metus.ir tikrai negaliu pasakyti, kad visos yra neįdomios.tačiau dauguma- tikrai nepatiko.

Dar kartą pasikartosiu- daug be galo įdomių kūrinių.
Pradedant užsienio rašytojais(MP autorius su ilga pavarde, Defo, V.Hugo, Goethe, Baironas, Stendalis, Dreizeris, Selindžeris, Dostojevskis, Balzakas, Tolstojus...) ?

paryškintų autorių skaičiau po vieną knygą. Defo- ,,Robinzonas Kruzas buvo 9kl. sąraše, bet buvau jį skaičiusi gal kokioje 6kl.visai įdomi. V.Hugo - ,,Paryžiaus katedra'' - superinė knyga, tad nesuprantu, kodėl kiti taip nenorėjo jos skaityti.Juk storis- dar ne viskas.Selindžeris- ,,rugiuose prie bedugnės'' - skaičiau gal 8kl. nors reikalaujama 10kl. sąraše. sakykit ką norit, bet ši knyga man nepatiko. neradau nieko įdomaus.Balzakas- ,,eugenija grandė'' - 9kl. sąraše ji buvo, tad skaičiau ir..visai užkabino.

ir baigiant nuostabiomis lietuvių rašytojų novelėmis(J.Apučio, Savickio, kurias matyt dar nagrinėsit), romanais, memuarais (,, Dievų miškas), dramomis (,,Milžino Paunksmė), kiti kaip ,,Raganius" ,,Skerdžius" tai puikūs rinkiai.Kiekvienas kas domisi kažkuo tarp šios gausios literatūros, kurios aš tik menką dalį išvardinau- sau kažką rasi.?

dievų miškas- beveik dvi savaites vargau, kol pagaliau įveikiau. man norėjosi rišlaus liūdno pasakojimo, o ne daromos pajuokos iš nelaimingų gyvenimo akimirkų.,,skerdžius''-8kl. rašėm rašinį, o 10kl sąraše puikuojasi krėvės ,,šiaudinėj pastogėj'' apsakymų rinkinys, kuriame yra ir ,,skerdžius''...ne kiek skaitymo, o laiko daug reikėjo kad perskaityčiau, nes visiškai netraukė..jei pažvelgus į 10kl. sąrašą, tai iš lietuvių autorių patiko tik šeinio ,,kuprelis''.dar vaičiulaičio ,,valentina'' visai nieko..nors šiaip grynų meilės istorijų nemėgstu..

Jeigu tu skaitai HP, Sandra Brown, Twillght'o sagą, žinoma, nieko įdomaus nerasi.

HP skaičiau tik tris dalis, bet nepatiko. kalbant apie twiligt sagą, sandra brown- taip, skaitau ir man patinka.tačiau klaidinga sakyti, kad jei jau tokias knygas skaitai, tai nieko įdomaus sąrašuose nerasi. pati galiu pasigirti, kad skaitau nuo ketverių metų ir mėgstu labai įvairią literatūrą. turint omeny, kad lindgren skaičiau jau pirmoje klasėje, ir taip aišku, kad aštuntoje nepakanka lėkštų paauglams skirtų knygų.tad skaičiau ir skaitau ne tik mano amžiui skirtas, bet ir suaugusiems skirtas knygas. nemanau, kad reikia skaityti tik ,,protingą'' literatūrą, reikia ir pailsėti- paskaityti lengvų knygų, nes kitaip ir protas pavažiuos..
  • 0

#56
Yoel

Yoel

    Forumo dvasia

  • Nariai
  • 1.844 Pranešimai:
  • Miestas:Vakarų Lietuva
O, taip, aš visiškai su tavim sutinku.Skaityti ,,protingą literatūrą" kasdien yra neįmanoma, tai suprantama.Mes visi skaitome pramoginę literatūrą, romanus ir t.t. Viskas normalu.
Tačiau kalbame apie mokyklą.Mokykla yra mokslo kalvė, tai yra mažasis universitetas, joje svarbiausias yra mokslas.Jeigu būtų pateikiama šio amžiaus pramoginė literatūrą, kitaip tariant, daugiau pops'as(populiarioji literatūra), ką iš jos išmoktume? Klaidingą literatūros skonio supratimą.
Kadangi didelių interpretacijų, disertacijų, mokslinių veikalų iš Brown'o, S.Brown, Twilligh'to - pripažinkime- nepadarysi.
Apsibrėžkime du dalykus.
1) Mokykloje- mokomės ir stengiamės pažinti.Todėl skaitoma ,,pažintinė literatūrą"( Antikos literatūra, XVIa. kūriniai, XVIIIa. ST ir NT ir t.t.)
2) Laisvalaikio literatūra(enciklopedijos, klasika, pop literatūra).Renkasi kiekvienas pagal savo skonį, tipą, žanrą, nežinau, kas kam tinka.Kas interpetuoja, kas tiesiog skaito malonumu ir visa kita.

dievų miškas- beveik dvi savaites vargau, kol pagaliau įveikiau. man norėjosi rišlaus liūdno pasakojimo, o ne daromos pajuokos iš nelaimingų gyvenimo akimirkų.

10 klasėje susipažinsite, kas yra ironija bei groteskas.Tuomet turėsite supratimą, kodėl B.Sruoga rašė būtent tokiu stiliumi.

Mano klausimas visiems, kurie peikia mokyklos literatūra: ką keisti? Taip, dauguma skaito Coelho, gal jį įtrauksime į mokyklinę programą?
  • 0
Stavroginas jeigu tiki, kad netiki, tai netiki, kad tiki.O jeigu netiki, kad netiki, tai jis netiki.

#57
Mergiote

Mergiote

    Intelektualas (ė)

  • Nariai
  • 874 Pranešimai:
  • Miestas:Vilnius/Ukmergė

Na taip, Procesas, Kaligula, Svetimas, vėliau Mažvydas, Balta drobulė ir visa kita buvo...bet MP ne. Skiriasi matyt.

Proceso nenagrinėjam ir Svetimo, berods, taip pat ne :)

Pirmiausia sutik su teiginiu, jog mokykloje nagrinėjamos knygos yra įdomios.Nesutinki?
Dar kartą pasikartosiu- daug be galo įdomių kūrinių.


Aš, asmeniškai, sutinku, kad yra įdomių programinių kūrinių (Metamorfozė po nagrinėjimo jau tikrai patinka)

Pradedant užsienio rašytojais(MP autorius su ilga pavarde, Defo, V.Hugo, Goethe, Baironas, Stendalis, Dreizeris, Selindžeris, Dostojevskis, Balzakas, Tolstojus...)


Sutinku daugelio atžvilgiu (Egziuperi, Hugo, Gete, Stendalis, Balzakas - skaičiau - patiko, Selindželis - nepatiko, kitų neskaičiau :))

nuostabiomis lietuvių rašytojų novelėmis(J.Apučio, Savickio, kurias matyt dar nagrinėsit), romanais, memuarais (,, Dievų miškas), dramomis (,,Milžino Paunksmė), kiti kaip ,,Raganius" ,,Skerdžius" tai puikūs rinkiai.

Lietuvių rašytojų novelės taip pat žavi (ypač Savickis ir Biliūnas) Aputį ir Savickį pernai nagrinėjom. Dievų miškas - kažkurioj temoj sakiau savo nuomonę apie jį - pradžioj nepatiko, po kurio laiko ,,paliko".

Jeigu tu skaitai HP, Sandra Brown, Twillght'o sagą, žinoma, nieko įdomaus nerasi.Neskau, kad viskas turi patikti, kas mokykloje dėstoma, bet ta literatūra tikrai yra labai įdom ir tikrai labai vertinga.

HP, Brown neskaičiau, Twilight (kaip jau,manau, žinai) - patiko. Pritariu, kad literatūra vertinga, bet ji nėra užkabinati ar sudominanti, todėl jaunimas susipažinęs tik su tokiomis knygomis pradeda manyti, kad nėra įdomios literatūros. Aš tai įvardinu kaip vieną iš neskaitymo priežasčių.

Gali nepatikti Kafka ar Kamiu, tačiau kaip gali nebūti įdomus Hugo, Stendalis, Dreizeris?

Gali būti neįdomios, gali nepatiki, nuo žmogaus skonio ir poreikių priklauso.

šeinio ,,kuprelis''.dar vaičiulaičio ,,valentina'' visai nieko..


Tie du patiko, labai patiko

1) Mokykloje- mokomės ir stengiamės pažinti.Todėl skaitoma ,,pažintinė literatūrą"( Antikos literatūra, XVIa. kūriniai, XVIIIa. ST ir NT ir t.t.)
2) Laisvalaikio literatūra(enciklopedijos, klasika, pop literatūra).Renkasi kiekvienas pagal savo skonį, tipą, žanrą, nežinau, kas kam tinka.Kas interpetuoja, kas tiesiog skaito malonumu ir visa kita.


Pritariu, tačiau nemažai žmonių neskaito 2 punkto literatūros, nes nuvilia - nesusidomi pirmo punkto literatūra.Ne?
  • 0
Skristi.
Padangę skrosti.
Kristi.
Ant tavo skruosto

#58
Yoel

Yoel

    Forumo dvasia

  • Nariai
  • 1.844 Pranešimai:
  • Miestas:Vakarų Lietuva
Negali juk patikti viskas ar nepatikti.
Dėl kūrinių, tai suprantama, vietoj ,,Svetimo" matyt ,,Marą" narginėsit.
Ne tokie ir skirtumai dideli.
O ką siūlytum keisti?
  • 0
Stavroginas jeigu tiki, kad netiki, tai netiki, kad tiki.O jeigu netiki, kad netiki, tai jis netiki.

#59
Skotomafobija.

Skotomafobija.

    Skaitytojas (a)

  • Nariai
  • 106 Pranešimai:
  • Miestas:Šiauliai.

todėl jaunimas susipažinęs tik su tokiomis knygomis pradeda manyti, kad nėra įdomios literatūros. Aš tai įvardinu kaip vieną iš neskaitymo priežasčių.

Gerai, gal šiuolaikinis jaunimas ir nėra proto ir suvokimo grynuolis. Bet paskaityti penkias neįdomias knygas ir manyti, kad tūkstančiai likusių irgi yra neįdomios? Nu čia jau idijotiškumas kelių metrų ūgio.
Prie tos pačios temos apie mokyklinę literatūrą. Nuo praeitų metų mūsų mokykloje nauja sistema - devintoje klasėje tereikėjo perskaityti iš sąrašo dvi knygas (Selendžerio "Rugiuose prie bedugnės" ir Bacho "Žuvėdra"). Likusias 5, ar kiek ten (na, pas mus puslapius skaičiuoja) mokiniai galėjo pasirinkti patys. Rezultatas - koks 10% mokinių neperskaitė nieko, o koks 60% - tik tas dvi knygas iš sąrašo. Taigi - suteikiama galimybė skaityti kas tik patinka, bet ja nepasinaudojama. Priešingai, perskaitoma dar mažiau, nei tuomet, kai sąrašas pakišamas po akimis. Kodėl gi?
  • 0
".. bet niekad savo minuso aš neslepiu po pliusiu."

#60
laTulipe

laTulipe

    Skaitytojas (a)

  • Nariai
  • 328 Pranešimai:

.Mokykla yra mokslo kalvė, tai yra mažasis universitetas, joje svarbiausias yra mokslas.Jeigu būtų pateikiama šio amžiaus pramoginė literatūrą, kitaip tariant, daugiau pops'as(populiarioji literatūra), ką iš jos išmoktume? Klaidingą literatūros skonio supratimą.
Kadangi didelių interpretacijų, disertacijų, mokslinių veikalų iš Brown'o, S.Brown, Twilligh'to - pripažinkime- nepadarysi.


na, tikrai, dėl paskutinio teiginio pritariu. kad ir kaip dievinu twilight ( bet tai nereiškia, kad nematau twilight ir kitose dalyse esančių minusų ir absurdiškų dalykų), bet jis tiesiog netiktų vadovėliui..

.10 klasėje susipažinsite, kas yra ironija bei groteskas.Tuomet turėsite supratimą, kodėl B.Sruoga rašė būtent tokiu stiliumi.:


kas yra ironija, žinau, ir rašymas šiuo stiliumi, man nelabai patinka. groteska- žodis girdėtas, tad reiks pasivartyt vadovėlį ir tiksliau išsiaiškint..arba palaukt, kada prieisim šią temą. :)

.Mano klausimas visiems, kurie peikia mokyklos literatūra: ką keisti? Taip, dauguma skaito Coelho, gal jį įtrauksime į mokyklinę programą?


šiaip tai praeitais metais (9kl) reik4jo rašyt recenziją apie kurią nors paulo coelho knygą. išvada- gal tik kokie penki iš dvidešimt aštuonių skaitė nors vieną jo knygą.pati skaičiau keturias, tad rašyti recenziją man buvo vieni niekai..o va tiems, kurie perskaitę tik vieną knygą, rašyti buvo sunku- jie neturėjo su kuo lyginti.
keisti mokyklinės programos nereikia,nes niekada visi nebus patenkinti. manau, reiktų pateikti reiktų įdomiau, sudominti mokinius..
  • 0




Vartotojų skaito šią temą: 0

narių: 0, svečių: 0, slaptų narių: 0